home » blog »

Generatie Z op de arbeidsmarkt

Generatie Z als starter op de arbeidsmarkt. Hoe bereiken wij hen?

Bij Espaz Recruitment kun je aan de slag in verschillende Business Support functies. Voornamelijk in de randstad. De belangen van een starter veranderen met de jaren mee. Dit heeft met de verschillende generaties te maken. Wie zijn de huidige starters? Dat is generatie Z. Ook wel genoemd: de digitale generatie. Hoe bereik je hen? En wat beweegt deze generatie? In dit blog lees je hoe wij het bij Espaz Recruitment doen.

 

Wie is generatie Z?

Geboren tussen 1996 en 2015; ook wel de digital natives genoemd. Generatie Z is opgegroeid in een digitale wereld waarbij smartphones niet meer zijn weg te denken en inbelinternet onbekend is. Het is een generatie die zich heeft moeten ontwikkelen in lockdowns en quarantaines tijdens COVID-19. Generatie Z is snel. Binnen niet meer dan 8 seconden weten zij de interessante onderwerpen te filteren. Duidelijkheid, transparantie en oprechtheid zijn onderdelen die erg belangrijk zijn. Laat je dit zien? Dan ben jij interessant voor generatie Z.

Deze starters, generatie Z dus, zijn welkom bij Espaz Recruitment. Wij willen hen namelijk helpen met hun eerste stappen op de werkvloer. Samen de eerste momenten meemaken wanneer ze voor het eerst een kijkje komen nemen op de arbeidsmarkt.

 

Social media

Generatie Z gebruikt meer dan 5 uur per dag hun smartphone en velen checken instagram, youtube en Tiktok dagelijks. Deze doelgroep bereiken via social media en proberen op te vallen in een zee van content. Dat is een hele uitdaging. Een uitdaging dieEspaz Recruitment graag aangaat.

In de uitingen van Espaz Recruitment zul je veel eenheid en duidelijkheid vinden. We willen namelijk herkenbaar zijn. Door op onze verschillende kanalen afbeeldingen te gebruiken die overeenkomen met elkaar, bouwen wij onze merknaam steeds meer uit. Daarnaast is tekst en informatie natuurlijk ook erg belangrijk. Je wil namelijk een boodschap overbrengen. Om scanbaar en opvallend te zijn, gebruiken wij een kader waarin we alleen de nodige informatie geven. In het geval van een vacature kunnen ze bij interesse doorklikken naar de volledige vacature op onze website.

 

Communicatie

Wij willen graag communiceren met generatie Z op hun manier. We willen toegankelijk zijn en hen de mogelijkheden geven om contact met ons op te nemen. Dit zonder buiten hun comfortzone te hoeven stappen. Generatie Z maakt gebruik van WhatsApp. Wij doen dit dus ook. We merken dat de communicatie soepel gaat. We krijgen veel informatie uit de chatgesprekken waardoor wij makkelijker de perfecte baan kunnen zoeken én vinden. Door op deze digitale, moderne manier contact te hebben, voelt generatie Z zich meer thuis en kun je al typend een band opbouwen. Een goede band staat bijna altijd gelijk aan een goede match.

 

Wat vindt generatie Z belangrijk?

Bij een nieuwe generatie horen nieuwe belangen. Wat vindt generatie Z belangrijk? Waar zoeken zij een organisatie op uit? Belangrijke aspecten om te laten zien dat je een match bent.

Transparantie

Een van de belangen van generatie Z is een baan vinden die bij hen past. Wie werken er? Hoe ziet een werkdag eruit? Welke sfeer hangt er op het kantoor? Door transparant te zijn over onszelf én onze opdrachtgevers zorgen wij ervoor dat als iemand voor ons kiest, ze ook precies te weten wat ze te wachten staat. Wanneer een van onze kandidaten op sollicitatiegesprek mag komen, is de kans op een match dus erg groot.

Zekerheid

Generatie Z wil zekerheid. Zekerheid over wat hen te wachten staat. Over wat het voor hen betekent als ze bij jou komen werken. En heel belangrijk: zekerheid over hun toekomst. Het is allemaal maar wat! Deze zekerheid willen wij generatie Z bieden. Door uit te leggen hoe een sollicitatieprocedure eruit ziet bijvoorbeeld. Op deze manier ontnemen we een deel zenuwen en gaat de kandidaat zelfverzekerd het sollicitatiegesprek in. Ook praten over ontwikkelmogelijkheden en doelstellingen helpt de kandidaat over de streep.

Oprechtheid

Wij willen generatie Z laten zien wie Espaz Recruitment écht is. Wij zijn namelijk klein, maar enorm sterk. En dit stralen we uit. We zijn eerlijk over wie wij zijn. Door oprecht te zijn voorkom je te hoge verwachtingen of teleurstellingen. Wij vertellen daarom altijd precies waar Espaz Recruitment voor staat!

Door ons aan te passen aan de generatieveranderingen weet Espaz  Recruitment al ruim 25 jaar lang de beste matches te vinden. Benieuwd hoe wij generatie Z voor jouw vacature kunnen bereiken? Neem contact met ons op.

GoOffice Recruitment vacatures
Je bent nu ingeschreven!

 

Om de week ontvang je een update.
PS: Check je spam/ ongewenste mail